Odgovori 9032 postova
Puževska dijeta (slike str. 3, 78)
  • Korisnikov avatar
    dudank
    Profesionalac
    Profesionalac
    Postovi:3713
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Petrovaradin
    Puževska dijeta (slike str. 3, 78)

    od dudank » pre 12 godine

    Godine: 39
    Visina: 159 cm
    Normalna težina (većim delom života): 47
    Najgora faza: 69 kila (leto 2006)
    Trenutno: 59,5 kila
    Želja pusta: 49 kila

    Uvod (za one koji možda imaju slično iskustvo)

    Oduvek sam bila vitka. Usled blago pojačanog rada štitaste žlezde, čitav život sam bila od onih srećnika koji mogu za ručak da pojedu 4 tanjira pasulja ili tri pice za večeru a da ostanu na svojih 47 kilograma. Posle prvog deteta sam čak oslabila na 44!!!!!!! Bez ikakve dijete, naravno. VOLIM DA JEDEM, i od srca znam da uživam u hrani.

    Posle rođenja drugog deteta (2001) takođe sam brzo spala na nekih 49 kilograma. No tad su nastale izvesne postporođajne komplikacije, usledile su hirurške intervencije, i gotovo godinu dana bila sam vezana za postelju. Do leta 2002. nagurala sam 58 kila!!!!!!

    Taman kad sam skinula na pristojnih 55 (nikad nisam držala dijetu, samo sam počela da se krećem), dobila sam posao koji zahteva sedenje od jutra do mraka. Od 2002. do leta 2006. dodala sam još 14 kilograma. Ukupno 69. :(

    Tu se javljaju dva glavna problema: i dalje radim isti sedeći (honorarni) posao, koji mi ne ostavlja ni trenutka vremena za šetnje ili vežbe, a dijeta mi je mislena imenica. Naravno, ne maštam o manekenskom izgledu (muž me voli i debelu ;) ), već samo želim da ponovo budem ona gipka i laka osoba koja neće da stenje kad se sagne i da se zadiše uz stepenice. Zato sam 2006. zacrtala sebi

    PUŽEVSKU DIJETU

    Pravila sam postepeno uspostavljala i dodavala sama, konsultujući razne izvore o ishrani:

    Pravilo broj jedan: nauči da jedeš dok ne osetiš prvu sitost. SVAKI SUVIŠAN ZALOGAJ JE LUKSUZ KOJI TE GOJI.
    Rezultat: do leta 2007. skinula sam na oko 63-64 kg.

    Pravilo broj dva: polako ustanovi čega možeš da se lišiš. AKO MOŽEŠ BEZ NEČEGA ŠTO GOJI, VEĆ SI NA DIJETI A DA JE I NE OSEĆAŠ!
    Pošto zbog manjka nekog enzima ne jedem slatkiše već gotovo dve decenije, čega da se lišim? Jedino: a) viška peciva; b) piva.
    Tačno je da pivo ne goji tragično. Ali od njega se želudac nadme, a zatim naglo splasne - i onda traži hranu. Dakle, hleb i pivo svela sam na normalnu meru.
    Rezultat: do leta 2008. skinula sam na 59 kg. To je već deset! URA!

    Pravilo broj tri: u nekom trenutku više ne pomažu sitna lišavanja. :( Ostaješ zakucan na istoj težini. Dakle, mora se na pravu dijetu.

    I dok sam ja osmišljavala svoju dijetu, u međuvremenu sam se opustila i počela ponovo da dodajem kilograme!!!!!!! Srećom, ta dijeta koju držim (ja je zovem "dosadna dijeta", o njoj kasnije) pokazala se efikasnom i skinula sam tih nekoliko januarskih kila. Dijeta je, međutim, prestala da deluje. Sad sam sebi dopustila nekoliko dana jela ne bih li malo "razdrmala" metabolizam (i da bih isprobala mogu li da uz normalnu hranu ostanem na manje-više istoj težini), zatim planiram da nastavim s "dosadnom dijetom". Cilj mi je da u roku od dve do tri godine smaknem težinu na 49 kila. (Ili možda 51, za slučaj da mi se pojave bore.) Ako na forumu ima "dugoročnih puževa" koji se drže sličnog sistema - volela bih da čujem sve korisne savete!

    PS Unela sam naknadno male izmene težine u raznim fazama, pošto ih je moj muž očigledno bolje upamtio nego ja. (Nije ni čudo, dve godine je mlađi, pa bolje i pamti. :) )


    Slika
    Poslednja izmena od dudank u 29 Nov 2009, 16:35, izmenjeno 5 puta ukupno.
  • Korisnikov avatar
    Deussa
    Početnik
    Početnik
    Postovi:15
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd

    od Deussa » pre 12 godine

    Dudank,dobro dosla! :D Uh,svi mi ovde imamo isti problem :oops: Ne sekiraj se,u drustvu je sve lakse i zabavnije,videces...Ja sam na brojanju kalorija,lep nacin da se oslabi i odrzi kilaza...Ako ti treba bilo kakva pomoc ti se javi :D Zelim ti puno uspeha!!!!
  • Korisnikov avatar
    KALESIJA
    Amater
    Amater
    Postovi:216
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd,Zvezdara
    Horoskop:Taurus

    od KALESIJA » pre 12 godine

    Dobrodoslica i od mene.Podrsku imas samo napred.
  • Korisnikov avatar
    314pezos
    Urednik
    Urednik
    Postovi:6945
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Novi sad
    Horoskop:Taurus
    Kontakt:

    od 314pezos » pre 12 godine

    Dudank, dobrodošla na forum zdravog života i zdrave ishrane i laka ti bila dijeta

    sve što ti je potrebno za početak oko dnevnika i tikera pročitaćeš na ovom linku

    Kako i sta sa dnevnikom?

    kao i obavezno da pročitaš

    Pravila Foruma i pisanje u dnevnicima

    P.S. Molio bih te da kroz izmenu svog profila upišeš lokaciju odakle si 8)
  • Korisnikov avatar
    dudank
    Profesionalac
    Profesionalac
    Postovi:3713
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Petrovaradin

    od dudank » pre 12 godine

    Hvala svima. :) Pravila - pročitana. Lokacija - uneta.

    Današnji prilog dnevniku:

    Danas nastavljam sa svojom "dosadnom dijetom". DD je kompilacija nekoliko dijeta i raznih preporuka nutricionista, ali UPOZORAVAM da to nije medicinski potvrđena dijeta, te ne savetujem nikome da je drži bez prethodnog savetovanja s nutricionistom ili svojim lekarom. Nju sam "smislila" (možda negde i postoji, ne tvrdim da sam ja autor) isključivo prema svojim potrebama i navikama, isprobavajući poslednje dve godine razne kombinacije hrane i obroka, i reakciju mog organizma na njih. Sada je se držim dosledno već skoro dva meseca (s malom pauzom od nekoliko dana, pošto je očigledno bilo došlo do blokade metabolizma). Dosad je delovala dobro - nema gladovanja, apetit se smanjuje, unose se manje-više sve bitne namirnice, i kilogrami se skidaju sporo ali ravnomerno. Takođe, savršena je za "noćne žderače" (mene). Režim je sledeći:

    DORUČAK*edit: preskačem, jer i inače nikad ne mogu da doručkujem. (Kad sam jednom pokušala da izbacim večeru i uvedem doručak, počela sam naglo da se gojim - zato slušam svoj organizam i preskačem doručak i dalje.) Popijem samo kafu bez šećera - malo veću količinu, ali dalje u toku dana više ne.

    *Ova stavka je u međuvremenu izmenjena, sad ručam ranije, tako da mu to dođe kao doručak. Dakle, sad su 3 glavna obroka od kojih ručak obavezno delim na 2 etape (i ponekad večeru), tako da ih zapravo ima 4-5.

    RUČAK: osnovni trik je u "čorbi". Obračunam kalorije povrća i mesa za taj dan - obično je to oko 200-250 g junetine i do pola kg mešanog "laganog" povrća - i skuvam od njih ogroman lonac čorbe, samo uz dodatak soli i eventualno ponekog biljnog začina. (Ponekad je čorba samo od povrća, tad mesni deo nadoknađujem dijetalnom šunkom ili mesom sa suvog tiganja.) Dobar psihološki efekat ima kad se "doza" umnoži, pa se skuva ista čorba za, recimo, tri dana - tad se apetit zaista smanjuje. Dakle, ručak počinje tanjirom bistrog dela te čorbe. Kažem "počinje" zato što ručak raspoređujem u više etapa. Tanjir bistre čorbe - pa rad. Kad ogladnim - ponovo tanjir bistre čorbe. Ponekad "ručam" i po tri-četiri puta, tako da se ne osećam gladnom.

    UŽINA I: svojevrsna nagrada. Ona dolazi posle podne, kad ogladnim. Komad dvopeka (pečem ga sama, birajući hleb sa što manje aditiva - kupovni dvopek zna da bude pun iznenađenja), tanjir čorbe (ovoga puta i sa povrćem i mesom), čaša jogurta ili kiselog mleka. (Ako volite hladne čorbe u ruskom stilu, divno je kad se jogurt sipa u njih.)

    UŽINA II: u ranovečernjim satima ponovo bistra čorba, tanjir ili dva, s razmakom. (Želudac ne sme da pati.)

    VEČERA: gustiš koji je ostao od čorbe (dakle, pun tanjir divnog mesa i povrća), ponovo jogurt ili kiselo mleko, jedan dvopek, i obavezno neka sveža salata sa nekoliko kapi ulja, zbog vitamina. (U početku, dok se apetit nije smanjio, za večeru su bila dva dvopeka; sad ponekad zaboravim da pojedem i taj jedan.)

    Ono na šta pazim: pri kuvanju svake nove čorbe i spremanju salate, vodim računa o vitaminima i mineralima. Ako nečega nije bilo u prethodnoj turi, trudim se da se ti vitamini i minerali nađu u sledećoj. Izbegavam vitamine u tabletama, ali povremeno uzmem mali dodatak B6 i B12 (ili se počastim kriglom piva). Kalorije brojim prilično labavo, ali pazim da ne idu preko 1700 i ne ispod 1200.*edit Ukoliko osetim blag pad šećera (izuzetno retko), popijem čašu 100% prirodnog soka ili pojedem neku pomorandžu ili grejpfrut, pošto voće tipa jabuka zna dodatno da izazove glad.

    *Ovo drugo očigledno samo u retkim slučajevima, obično se kreće između 1500-1700. Malo sam u poslednje vreme brojala kalorije pa uvidela da sam odvalila.

    Dosadašnje iskustvo: slabim oko 1 kg za 2 nedelje (NAPOMENA: zbog "sedeće" prirode posla trošim veoma malo kalorija, dakle neko više pokretan bi sa ovakvim režimom slabio mnogo brže; takođe ne računam prvu nedelju, kad se naglo slabi); NISAM GLADNA; probava je odlična; ne osećam slabost u mišićima, pospanost, pad koncentracije. Jedini problem koji nisam rešila jeste nakupljanje vode u organizmu (čemu sam inače sklona), tako da povremeno uzmem šumeću tabletu kalijuma (ili kombinaciju kalijum-magnezijum).

    Kritike? Saveti? Slična iskustva?

    Javljam se uskoro s daljim rezultatima. :) (Tj. ako ih bude.)
    Poslednja izmena od dudank u 28 Jun 2009, 14:39, izmenjeno 1 put ukupno.
  • Korisnikov avatar
    Deussa
    Početnik
    Početnik
    Postovi:15
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd

    od Deussa » pre 12 godine

    Mila,mora se obavezno doruckovati,da bi se metabolizam ubrzao.Ja nikad u zivotu nisam doruckovala,i tek sam sad pocela,prvo na silu,a sad kad ustajem prvo jedem pa pijem kafu...I deluje,mrsavim,zdravo i sigurno 8)
  • Korisnikov avatar
    KALESIJA
    Amater
    Amater
    Postovi:216
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd,Zvezdara
    Horoskop:Taurus

    od KALESIJA » pre 12 godine

    Isto je i sa mnom.Dorucak obavezan pa kafa.Tesko se navici ali kad ima volje ima i minusa.
  • Korisnikov avatar
    tamarix
    Početnik
    Početnik
    Postovi:14
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:vrsac
    Horoskop:Taurus

    od tamarix » pre 12 godine

    dobrodoslica i od mene videces uz ove divne ljude sve je mnogo lakse! i ja sam pocetnik! samo napred!
  • lasata
    Urednik
    Urednik
    Postovi:3874
    Pridružio se:pre 13 godine
    Lokacija:Novi Beograd

    od lasata » pre 12 godine

    Dobro dosla Dudank... :D
    Znas kako kazu - svako poznaje najbolje sebe i svoj organizam pa bi sad bilo bez veze da te nesto savetujemo ako vec imas svoj rezim... Ono sto meni 'bode oci' je izostavljanje dorucka jer je dokazano da bolje mrsave ljudi koji doruckuju... Pod tim ne podrazumevam neki balkanski dorucak nego malo pahuljica ili neku vockicu... Eh da, mlecni proizvodi i voce ti nisu jaca strana... Dijeta ti je siromasna po tom pitanju... Ako ti vec treba kalijum bolje udri po paradajzu nego po tabletama... :)
    Zamolicu te da stavis neki lep avatar (slicica levo kod nicka) da bi te lakse prepoznavali u ovom guzvanjcu... I naravno, zelim ti laku i uspesnu dijetu... :wink:
    "...i svaki put kad budeš komadić sebe dao i svoje snove svetu po vetrovima slao, ličiće jutro na tebe više nego na druge..." Mika Antić
  • Korisnikov avatar
    dudank
    Profesionalac
    Profesionalac
    Postovi:3713
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Petrovaradin

    od dudank » pre 12 godine

    Nažalost, s doručkom sam probala (ne jednom), i kako počnem da doručkujem, tako se za nedelju dana ugojim dva do tri kilograma. Naravno da nipošto ne savetujem drugima da ne doručkuju (naprotiv, svoju decu teram da jedu ujutru). Ali kod mene, iz nekog razloga, doručak izaziva suprotan efekat, tako da sam odustala.

    Što se žitarica tiče, s njima pogotovu moram veoma oprezno. :( Pomenula sam da imam manjak nekih enzima, što se na prvom mestu odnosi na kombinaciju šećera sa skrobom i mlečnim proizvodima (izaziva mi strašne bolove u želucu, blokadu varenja, temperaturu), ali takođe i na cerealije. Pogotovu mi (iz nepoznatih razloga) smeta celo zrno, dobijam blagu alergiju, svrab, ili mi pak oteknu usta i jezik (što je takođe vid alergije), ali čak mi i od običnih slanih kiflica u malo većim količinama kreće "češa". Hvala na dobronamernom savetu u svakom slučaju. :)

    Kalijum ishrani dodajem i u vidu prirodnog jabukovog sirćeta, ali "zimski plastični paradajz" izbegavam, nisam sigurna da je baš zdrav. Naravno, čim krene sezona - zna se šta će biti glavna salata. :wink:
  • Korisnikov avatar
    Zena i po!
    Početnik
    Početnik
    Postovi:29
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd

    od Zena i po! » pre 12 godine

    Dobrodosla i srecno! Volim da vidim ljude koji sami kreiraju svoj nacin ishrane. A vrlo cesto te amaterske dijete budu bolje i zdravije od ovih "komercijalnih".
    Ja sam takodje od onih kojima tesko pada dorucak. Kada sam otkrila (ima tome dobrih desetak, pa i vise, godina) kombinovanje hrane i princip uzimanja samo voca ujutro, bila sam odusevljena! Iz licnog iskustva (da ne budem pretenciozna pa da kazem na osnovu eksperimenta) dosla sam do zakljucka da, bar meni, dorucak ne ubrzava metabolizam, naprotiv. Uvek sam se najgrdje gojila kada sam i ujutro jela nesto drugo osim voca. Moguce je da u principu to pravilo o obilnijem dorucku i metabolizmu vazi - ali uvek ima izuzetaka.
    Dakle - srecno, jos jednom!
  • Korisnikov avatar
    dudank
    Profesionalac
    Profesionalac
    Postovi:3713
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Petrovaradin

    od dudank » pre 12 godine

    lasata napisao: Eh da, mlecni proizvodi i voce ti nisu jaca strana... Dijeta ti je siromasna po tom pitanju...


    Auh, ovo sam malopre previdela. Da, potpuno si u pravu. :oops: Ali problem je u tome što toliko volim mlečne proizvode da kad ih se dohvatim, ne znam da stanem, pa sad sebi brojim jogurt na čaše... :( Ne znam na račun čega (u pogledu kalorija) da uvedem više mlečnih proizvoda. Možda da ponekad meso zamenim sirom? I da li je tačno da je jogurt TOLIKO nezamenljiv u dijetama? Ja bih rado ponekad eksirala čisto mleko...

    Voće pod normalnim okolnostima volim, ali pošto sadrži šećer (i izaziva glad - bar meni), gledam da ga zamenim salatama; pretpostavljam da to nije neka velika greška? Vitamini su uglavnom svi tu. (Uz dodatak citrusnog voća, povremena limunada s trunčicom meda fantastična je stvar!)

    Ženi i po! - hvala! :) Lakše je kad znam da nisam jedina koja se goji od doručka. :)
  • Korisnikov avatar
    KALESIJA
    Amater
    Amater
    Postovi:216
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Beograd,Zvezdara
    Horoskop:Taurus

    od KALESIJA » pre 12 godine

    Ako ti je koban dorucak ti nemoj jesti.Ja volim mlecne proizvode isto a naj pavlaku.Ipak je sad ne konzumiram.
  • lasata
    Urednik
    Urednik
    Postovi:3874
    Pridružio se:pre 13 godine
    Lokacija:Novi Beograd

    od lasata » pre 12 godine

    Jogurt jeste vrlo bitan u dijeti i potpomaze mrsavljenje... :)
    "...i svaki put kad budeš komadić sebe dao i svoje snove svetu po vetrovima slao, ličiće jutro na tebe više nego na druge..." Mika Antić
  • Korisnikov avatar
    euphoria
    Početnik
    Početnik
    Postovi:33
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Novi Sad
    Horoskop:Cancer

    od euphoria » pre 12 godine

    Dobrodošla i puno sreće ti želim, nemaš mnogo viška i to će brzo otići :mahalo:
    Da sam vila moja krila ne bi imao niko osim tebe.
Odgovori 9032 postova

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju