neshto korisno
  • Korisnikov avatar
    kris
    Početnik
    Početnik
    Postovi:14
    Pridružio se:pre 12 godine
    Lokacija:Apatin
    neshto korisno

    od kris » pre 12 godine

    Brza šetnja poništava sladoled koji ste pre toga pojeli... Kamo sreće! Istina je da sve zavisi od toga koliko ste dugo i brzo hodali i koliki je bio sladoled. Iznenađeni? Iskoristite ovaj vodič da pažljivo proučite - i ubrzate! - sagorevanje kalorija

    Kad otkrijete na koji način telo koristi kalorije kao pogonsko gorivo, neće vam biti teško da ga oslobodite masnih naslaga i promeniti mu oblik. Ne zaboravite: ono što se ne utroši, ide pravo na stomak, kukove, zadnjicu, butine. Sa svakih 3.500 kalorija koje sagorite iznad i više od uobičajenog nedeljnog unosa, smršaćete oko 500 grama

    Dok sedite i prelistavate ove stranice, trošite jednu kaloriju u minuti. Taj broj raste svaki put kad ustanete, prošetate ili potrčite do telefona jer telu tada treba više energije da završi posao. Za merenje intenziteta fizičke aktivnosti naučnici koriste MET (od metabolički ekvivalenti): što se više trošite, veći vam je MET. "Da biste imali idealnu liniju i bili zdravi, potrebna vam je aktivnost od najmanje tri MET-a, u kojoj ćete sagorevati 200 kalorija na sat, gotovo svakog dana u nedelji", kaže Barbara Ensvort, profesorka fitnesa na državnom univerzitetu Arizone i članica tima koji je izradio ove tabele o tačnom utrošku kalorija. Kao opšte pravilo, intenzitet vašeg MET-a raste kad:

    Upošljavate mišiće. - Mišićno tkivo je vaš motor: što ga češće koristite, više goriva trošite.

    Pomerate sopstvenu težinu. - Stojeće aktivnosti, kao što je trčanje, sagorevaju više kalorija od onih u kojima je vaša težina "podržana", recimo kad vozite bicikl.

    Naporno vežbate. - U oštrom kraulu plivač troši više kalorija nego u ?mekim? zaveslajima prsnog stila. Za šetnju uzbrdo potrebno je više energije nego za hodanje po ravnici. A brzi hod je siguran način da se munjevito potroše kalorije.

    Najčešći mitovi

    Mit. - Kilometar po kilometar, u trčanju i hodanju trošimo isto.
    Ni slučajno! "Trčanje je neuporedivo dinamičnije jer sa svakim korakom vi odskačete od zemlje", kaže direktor njujorškog Istraživačkog centra za velnes Dejvid Svejn. Trčanjem se, dakle, sagoreva dvostruko više kalorija.

    Mit. - Brojke o utrošku kalorija na spravama nisu tačne.
    Do pre nekoliko godina, za pokazatelje utrošenih kalorija na nekim popularnim gimnastičkim spravama pričalo se da nisu najpouzdaniji. "Sprave poslednje generacije dobro "rade" svoj posao, pogotovo kad se unesu tačni podaci", kaže stručnjak za ispitivanje

    Mit. - Bolje "gori" kad je hladno.
    Tačno je da ćete potrošiti više kalorija kad se tresete od zime. Ali, čim se u toku vežbanja zagrejete, neće vam biti potrebno više energije samo zato što je napolju hladno.

    Mit.- Najbolje su vežbe u kojima se sagoreva veliki broj kalorija.
    "Većina ljudi najviše kalorija troši u aktivnostima koje mogu dugo da se izdrže: na primer, brzoj šetnji, planinarenju ili vožnji bicikla", kaže Anet Lang.


    Tabela 1
    Najveći sagorevači: 600 i više kalorija na sat
    Fudbalska utakmica: 640 kalorija na sat
    Trčanje (srednjim tempom): 640 kalorija na sat
    Bicilizam (brzina oko 24 km/h): 640 kalorija na sat
    Trčanje uz stepenice: 480 kalorija za pola sata
    Preskakanje konopca (umereni tempo): 320 kalorija za pola sata

    Tabela 2
    Veliki sagorevači: 320-500 i više kalorija na sat
    Trčanje sa preponama: 575 kalorija na sat
    Planinski bicikl: 545 kalorija
    Kombinovani trening na spravama: 510 kalorija
    Veslanje na spravi (srednji tempo): 450 kalorija
    Plivanje (slobodnim stilom): 450 kalorija
    Rad sa tegovima: 385 kalorija
    Planinarenje: 385 kalorija
    Naizmenično hodanje i trčanje: 385 kalorija
    Bodibilding: 350 kalorija
    Brzo hodanje: 320 kalorija
    Kajakarenje: 320 kalorija

    Tabela 3
    Prijatni sagorevači: 150-300 kalorija na sat
    Džez dens: 305 kalorija
    Flamengo, trbušni ili latino-plesovi: 290 kalorija
    Džoging na mini traci: 290 kalorija
    Aerobik u vodi: 255 kalorija
    Taj či: 255 kalorija
    Šetnja brzim korakom: 245 kalorije
    Pilates: 160 kalorija
    Joga: 160 kalorija

    Tabela 4
    Mudrom strategijom do top-forme
    Vitki ljudi svakog dana potroše više od dva i po sata na dopunske aktivnosti, što pozitivno utiče na zdravlje i telesnu težinu, pokazala je studija. To znači da uobičajenoj rekreaciji (sportu, vežbama) neosetno dodaju i do 350 "ekstra" kalorija dnevno. "Kalorije koje sagorimo muvajući se nesvesno tamo-ovamo važnije su za dobru liniju nego što možemo i da zamislimo", kaže autor studije dr Džejms Levin. Evo šta se sve računa.
    Kad Vreme Sagori se...
    Gledate izlog 2 sata 295 kalorija
    Sadite cveće 1 sat 290 kalorija
    Kosite travu 1 sat 255 kalorija
    Usisavate prašinu 1 sat 225 kalorija
    Perete kola 1 sat 290 kalorija
    Pripremate roštilj 1 sat 160 kalorija
    Svirate na gitari 1 sat 130 kalorija
    (sedeći)
    Bacate frizbi 30 minuta 95 kalorija
    Šetate psa 30 minuta 95 kalorija
    Kupate decu 30 minuta 95 kalorija
    Slažete veš 30 minuta 65 kalorija
    Pričate telefonom 30 minuta 55 kalorija
    (stojeći)
    Smejete se 30 minuta 50 kalorija
    Rešavate ukrštenicu 30 minuta 40 kalorija
    Žvačete gumu 2 sata 22 kalorije
    Idete uz stepenice 1 minut 15 kalorija

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta