|
Zimski meseci tradicionalno predstavljaju
najkritičniji deo godine kada se većina nas ugoji koji
kilogram a sve zahvaljujući različitim praznicima, proslavama,
manjku aktivnosti... Međutim, postoje neke sitne stvari
koje možete da učinite za sebe i sprečite posetu gorespomenutih
kilograma. Jedno od tih sredstava je čaša vode pre obroka.
Naime, odavno se osobe koje su na dijeti
podstiču da pre obroka popiju čašu vode jer će na taj
način smanjiti apetit a i u želucu će biti manje mesta
za hranu. Da je ovaj trik tačan potvrdile su i nedavne
studije napravljenu u SAD a u kojima su naučnici bili
fokusirani na traženje odgovora na dva pitanja:
- da li ovaj "sistem" uopšte
radi i
- ako radi kod koga i koliko radi.
I tako, sudeći po studiji objavljenoj
u časopisu "Gojaznost" stručnjaci sa Virdžinija
Teha su došli do interesantnih rezultata. Naime, oni
su pratili grupu starijih osoba (od 55 godina pa naviše)
koju su "bacili" na niskokaloričnu dijetu
3 meseca. E sada, da bi priča bila interesantna, jedna
grupa je pre obroka konzumirala vodu pre svakog obroka
(oko dve čaše) a u drugoj grupi ispitanici su pili vodu
kada su bili žedni (u svakom slučaju ne pre obroka).
Posle tri meseca članovi "vodene" grupe izgubili
su prosečno nešto više od 7 kilograma dok članovi grupe
"suvih" nisu uspeli da dosegnu manjak od 5
kilograma... Razlika od 2 kilograma izgleda mala, ali
to je na godišnjem nivou 8 kilograma a sve što treba
da se radi je da se pije voda pre obroka!
Studija objavljena 2008. pokazuje sličan
efekat kao i gornja studija s tim da su naučnici precizno
izmerili i zakljućili da gojazni ispitanici koji konzumiraju
vodu pre obroka unose 13 procenata manje kalorija! Sjajno,
zar ne!? Treća studija, rađena 2007. godine baca i diskretan
veo misterije na sva otkrića: naime u toj studiji, istraživači
su došli do interesantnih rezultata - pijenje vode 30
minuta pre obroka uzrokuje smanjen kalorijski unos i
osećaj gladi ali samo kod starijih ispitanika - onih
preko 35 godina! Mlađi od ove magične cifre nisu preterano
osetili dobrobiti ove metode. Nikome nije jasno zašto
je to tako, mada se spekuliše sa činjenicom da su starije
odrasle osobe gojaznije, pa da imaju povećan rizik od
dodavanja ekstra kilograma ali ništa od toga još nije
potvrđeno pa se čekaju nove studije.
Inače, generalno gledano, prosečna osoba
sa zapadnim stilom života dobije oko pola kilograma
samo u mesecima decembru i januaru a na godišnjem nivou
to bude jedan do dva kilograma svake godine. Mali trikovi
koji ovo permanento gojenje smanjuju - kao što je čaša
vode 30 minuta pre obroka - mogu da daju odlične rezultate
na duge staze.
Zato, pažljivo na praznicima i proslavama
- pijte vodu, pazite na ishranu a ako i preterate -
pa... jednostavno - povećajte fizičku aktivnost.
|